אומזומבה, אומקומאס, סנט לוסיה וסווזילנד – הגיעו לסוף המסע האפי שלנו בדרום אפריקה

הסענו את הניצוץ השברולט הקטן שלנו מפורט סנט ג’ונס לאומזומבה כדי להישאר בתרמילאים המומלצים – גנאלי וירח. בכלל לא היו שם תיירים! רק אני, ניק ושלושת הצוות שעבדו שם. הרדנו איתם, ירדנו לבדוק את החוף. לא ממש התעניינתי בשחייה מכיוון שיש הרבה כרישים לבנים נהדרים באזור ולמרות שיש להם רשת שהוקמה כדי למנוע מהם להיכנס … הם כן! אומזומבה בסופו של דבר היה קצת מופע של גונג. הנקודה ללכת לשם הייתה לניק לצלול בעיירה הסמוכה אומקומאס. ארגנו את זה והוא היה צריך לצלול שם ביום 2 בשעה 7:00 בבוקר. סיפור ארוך קצר, כל מה שיכול היה להשתבש, עשה … מצמיג שטוח לשכוח את ההוראות וכו ‘. אתה קורא לזה, זה קרה! אז במקום לצלול באותו יום, בסופו של דבר הלכנו לפארק הלאומי של אוריבי נער, שהתברר שהוא] נהדר.

תרמילאים של גנטיס וירח, אומזומבה, דרום אפריקה
הבונגלו שלנו במאנטיס ומון, אומזומבה, דרום אפריקה

נקיק אוריבי הוא אזור מרהיב בנהר אומצימקולוונה והוא אחד משיאי החוף הדרומי. בחרנו בטיול 10 ק”מ ויצאנו לדרך לג’ונגל העבה. היה שביל אבל לא סימנים או משהו אז באמת היינו צריכים לראות כדי לוודא שנשאר בדרך … שלא עשינו כמה פעמים! השביל זינק והתנפץ עם הנהר בצד אחד בנו ובצוקת הצוק העצומה בצד השני. הטיול הסתיים במפל יפהפה, אותו הצלחנו להתענג על סלטים טונה בעצמנו, היינו המטיילים היחידים בדרך באותו יום. עוד יום נהדר בדרום אפריקה.

טיולים לצד נהר בערוץ אוריבי, אומזומבה, דרום אפריקה
מפל מדהים בערוץ אוריבי, אומזומבה, דרום אפריקה
למחרת ניק הצליח לצלול. למרבה הצער, מזג האוויר לא שיתף פעולה. הגענו לאומקומאס בשעה 6:30 בבוקר והוא התכוון. סירת גלגל המזלות יצאה לאוקיאנוס הבוגדני. ההשקה הייתה מטורפת, הסירה הקטנה המריאה על גלים אדירים וזה נראה כאילו הוא רפטינג למים לבנים! הם היו שם כדי לעשות שתי צלילות ובין הצלילה הראשונה והשנייה הם ישבו על הסירה עד שזמן השטח של 1/2 שעה היה למעלה. במהלך תקופה זו, כולם הקדישו להיות מחפת ים – למעט ניק ומדריך הצלילה. הגלים היו כל כך גדולים שזה בכלל לא היה מהנה. עם זאת, הצלילה השנייה שהוא עשה הפכה את הכל לכדאי. הם הלכו לאתר צלילה של ראגי מערות והוא בסופו של דבר ראה בערך 10 כרישי שיניים ראגגי ואפילו אסף 2 שיני כריש גדולות מהקרקעית החולית! מזכרת אידיאלית.

לאחר הצלילה, עשינו את דרכנו צפונה לאתר המורשת העולמית של אונסק”ו של פארק איזימנגליסו ווטלנד. הפארק משתרע על פני 200 קמ”ש מגבול מוזמביקני לקצה הדרומי של אגם סנט לוסיה. פארק פנטסטי זה מגן על 5 מערכות אקולוגיות שונות: שוניות וחופים מחוץ לחוף, אגמים, שטחי מים, יערות ויערות חוף. נכנסנו לעיירה הקטנה סנט לוסיה וברגע שראשינו פגעו בכרית בתרמילאים שלנו, היינו בחוץ. יום ארוך מאוד של צלילה ונהיגה … ובמשך תקופה זו הצטננתי. למחרת בבוקר לקחנו את הרכב שלנו לשפך אגם סנט לוסיה כדי לראות את המערכות האקולוגיות השונות ובתקווה, היפופוטמים. היינו במזל, השביל הקטן הראשון שנסענו למטה ראינו את ההיפופוטמים הראשונים שלנו; לא רק אחד, אלא 8! כולם הסתובבו סביב חור השקיה קטן ושקיעו את עצמם על החוף. הם היו מסיביים, אפורים וורודים עם האוזניים הקטנות והחמורות ביותר. מצאנו גם תנין גדול מונח על החוף לצידם. התחלה נהדרת לכונן הטבע שלנו בפארק. הלכנו לכמה מקומות אחרים וראינו היפופוטמים בשדות הרטובים, אפילו יותר מהראיה הראשונה. מצאנו גם באפלו, זברות, בבונים, מספר רב של אנטילופות ומיני ציפורים שונים. זה היה יום נהדר. בית לארוחת ערב ולילה מוקדם.

היפופוטמים בשפך סנט לוסיה, דרום אפריקה

לא תרצה להפריע לטיולים האלה. Warthog בשפך סנט לוסיה, דרום אפריקה
נקודת מבט יפה בשפך סנט לוסיה, דרום אפריקה
קרש אידיאלי לאיתור היפופוטם וקרוק. שפך סנט לוסיה, דרום אפריקה
למחרת היינו מוקדמים…. לצאת לפארק הלאומי אימפולוזי לעשות ספארי נוסף של הכנסה עצמית! הפארק הזה היה הרבה יותר קשה לאתר את בעלי החיים, המברשת הייתה עבה יותר מהפארקים האחרים שהיינו בהם, כך שבאמת היינו צריכים לחפש כדי לראות את בעלי החיים החמקמקים. עשינו עבודה נהדרת ובסופו של דבר ראינו כ -15 ג’ירפות, עדרים רבים של WiildeBeest ו- 12 קרנפים לבנים (יתכן שהיה גם קרנף שחור, אבל קשה לדעת). עכשיו ראינו את כל מה שרצינו לראות … לא נמרץ לנמר, אני מקווה שנראה את זה בהמשך הטיול. הסליהגם ארי היה נפלא ונסענו לנקודת מבט גבוהה מאוד לראות את המישורים מנוקדים באנטילופה, באפלו וזברות למטה. כשהשמש שקעה, עשינו את דרכנו חזרה לעיירה סנט לוסיה לארוחה טובה ושוחחים עם המטיילים האחרים שהשארים בתרמילאים שלנו. היום האחרון בסנט לוסיה בילה לצמרר והרבה יותר חשוב … לא לקום מוקדם! אין שעון מעורר באותו יום.

אנטילופה בפארק הלאומי אימפולוזי, דרום אפריקה
ג’ירפה מתנודדת בפארק הלאומי אימפולוזי, דרום אפריקה

נוף יפה בפארק הלאומי אימפולוזי, דרום אפריקה
זמננו בדרום אפריקה היה בנוגע לסיום. אך ראשית, בחרנו לפנות לארץ סווזילנד, מדינה קטנה מאוד הגובלת משלושה צדדים על ידי דרום אפריקה ובצד אחד על ידי מוזמביק. ידוע בדרכיה הקונבנציונליים ובמאגרי המשחק המהממים. מעולם לא נשארנו בשמורה ובחרנו שזה הזמן לעשות זאת. נסענו לפארק הלאומי מילוואן ונשארנו בבית המקובל שנקרא “Roundevel”. עשוי מבוץ ודשא, הצריף שלנו היה ענק, ללא רבב והיו להם חלונות מעוגלים גדולים בצדדים. זה היה התרמילאים הציוריים ביותר, בית הארחה, המלון, האכסניה או הצריף שהשארנו אי פעם !! התרמילאים הוצבו על שטח משמעותי מוקף הרים וקילומטרים וקילומטרים של שטחי עשב.

בית ההארחה שלנו ב- Roundevel בשמורת מילוואן, סווזילנד
שמורה זו מיוחדת מכיוון שאין טורפים (מלבד היפופוטמים וקרוקס) בפארק וזה מאפשר לתיירים להיות מסוגלים ללכת בחופשיות עם שאר בעלי החיים הלא מזיקים. בבקרים שלנו בילינו קפה וארוחת בוקר בצורה הטובה ביותר מחוץ לצריף שלנו ולצפות במפתוגים, מינים שונים של אנטילופה, יען ורעיית בר מרעה על סף דלתנו. זה היה מקום קסום. יצאנו לטיול יום אחד גם דרך הפארק וראינו המון המון בעלי חיים כולל היפופוטמים ותנינים משמעותיים … ממש לידנו, היינו כל כך קרובים אליהם ולא היינו אפילו ברכב כרגיל. חוויה די מדהימה. לילה אחד נסענו למחנה הראשי וצפינו בריקודים של זולו המקובלים לפני שחזרנו לבקתה האידיאלית שלנו לשינה נוספת ללא צליל.

מתעורר לחיות הבר בשמורת מילוואן בסווזילנד
מחוץ לטיול דרך שמורת המשחק, סווזילנד

אי תנין. רזרב מילוואן, סווזילנד
כבישים מדהימים בצבע חלודה, הפארק הלאומי מילוואן, סווזילנד

עזבנו את סווזילנד אחרי 3 לילות ופנינו ליעדנו הסופי בדרום אפריקה, פרטוריה. בילינו שם 3 לילות בתרמילאים ממש מדהימים ופגשנו המון אנשים נהדרים. היינו פשוט שם כדי להחזיר את המכונית שלנו, להגיש בקשה לוויזה של מוזמביק שלנו ולעשות סיכויים אחרים ומטרות. זו הייתה עיר מדהימה אבל בילינו רבים מזמננו בצ’ילין, עשינו מחקר והתכוננו להרפתקה הבאה … Mozambique, הנה אנחנו באים!

כמו הפוסט הזה? להצמיד אותו!

הצהרת אחריות: עזים בדרך היא מקורבת באמזון וגם שלוחה עבור כמה קמעונאים אחרים. פירוש הדבר שאנחנו מרוויחים עמלות אם תלחץ על קישורים בבלוג שלנו ורכישה מאותם קמעונאים.